Kiindulópont – Készíts szalon marketingtervet
A marketing még a legszervezettebb ember számára is ijesztő feladat lehet.
Egy szépségszalon marketingterv sokkal könnyebbé teheti az egész folyamatot. Ha egy stabil rendszerben szervezett marketinged van, akkor biztosan pozitív eredményeket és új üzleti ötleteket fogsz látni szalonodban.
Hol kezdjem?
Először is ismerned kell a szépségszalonodat:
- Ki a célközönséged?
- Túlnyomórészt nők, férfiak, gyerekek?
- Mennyi az átlag életkor?
- Mi az átlagos fizetések?
- Melyek a legnépszerűbb szalon szolgáltatások?
További kérdések, amelyeket fel kell hogy tegyél magadnak a szalon marketingtervednek az összeállításának korai szakaszában:
- Mit csinálnak a megcélzott ügyfeleid?
- Hol töltik idejük nagy részét?
- Milyen közösségi média platformokat használnak?
Miután valóban rájöttél, hogy ügyfeleid hol töltik az idejüket, megbizonyosodhatsz arról, hogy ezeken a területeken végzett marketinged növeli az esélyét arra, hogy új ügyfeleket vonz a szalonodba, és segít növelni az alapvető forgalmadat, eredményeként a marketinget.
A többi helyi üzlettel való együttműködés is nagyszerű módja annak, hogy új ügyfeleket vonz szalonodba. A partnerségek kiépítése csodákra képes a kapcsolatok ösztönzésében és a helyi üzletek ajánlásainak megszerzésében.
Szépségszalon márkajelzés

Amikor megnézed a márkádat, győződj meg arról, hogy az rezonál a célközönségeddel.
Ha a célközönség túlnyomórészt férfiak, akkor nem a rózsaszín egyszarvú a legjobb megjelenési ötlet, de talán egy férfiasabb, rusztikusabb stílus jobban beválthat. Valójában a márkaépítésnek azon kell alapulnia, hogy kit próbálsz vonzani a szalonodba.
Hol lehet eladni
Tehát megvan a célközönséged, és világos márkairányelvek vannak a szalonod számára, most már csak a szépségszalonod piacra dobását kell tenned.
Nagyon sok területen kell gondolkodni, offline és online is – magazin, újság, szájhagyomány, számos közösségi média platform, e-mail és SMS, hogy csak néhányat említsünk.
Ebben a szakaszban fontos, hogy csak néhány platformot válasszunk ki, és csak néhány platformra összpontosítsunk, miután következetesen 2-3 platformra fókuszáltad a marketingtervedet, elkezdheted bővíteni és többet használni.
A szépségszalon marketingtervének kulcsa a nyomon követés, mivel ez biztosítja a sikert és az eredményeket.
Mindig győződj meg arról, hogy nyomon tudod követni bármely futtatott marketingkampány előrehaladását. Ezt követően el döntheted, hogy folytatod-e a kampányt, vagy megismétled a jövőben.
Egy másik átgondolandó terület, hogy hogyan fogod megvalósítani szalon marketing tervedet, hogy lépést tarts. A következetesség egy másik tényező, amely segít nagyszerű eredmények elérésében.
Számos eszközt használhatsz a bejegyzések ütemezésére, ha úgy döntesz, hogy a közösségi médiát használod szalonod népszerűsítésére.
Statisztikák és elemzések gyűjteménye
Hozz létre egy szabályt magadnak – rendszeres statisztikák gyűjtése és trendek, változások értékelése. Ezek a webhely látogatóid, megtekintések, kedvelések, fel iratkozók a közösségi hálózatokon, a hirdetésekből származó forgalom, a szórólapokra érkező ügyfelek, a partnerek és a bloggerek promóciós kódjaival rendelkező látogatók – mindent mérni és értékelni kell.
Válaszd ki a legjobb csatornákat, és fektess be azok fejlesztésébe.
Teremts nagyszerű légkört, adj nagyszerű élményt ügyfeleid számára minden alkalommal, amikor felkeresik szalonodat – akkor valószínűleg a lehető legjobb marketingeszközt fogod kapni. Szájról szájra!
Mostanában olvasták