Oldal kiválasztása

Átállás az online értékesítésre 5 lépésben.

 

A 21. század egyértelműen a digitalizáció és az online térhódítás kora, így még vírus helyzet sem kell hozzá, hogy tisztán lássunk

 

Nincs más választás: az eddig offline tevékenységet folytató vállalkozásoknak is meg kell találniuk azt a módszert, melynek segítségével kiaknázhatják a web nyújtotta lehetőségeket.

 

Vannak területek, ahol nem is kérdés a hogyan, adott a példa, már sokan megtették előttünk azt, amire most mi készülünk, így nincs más teendő, mint követni elődeinket, majd megpróbálni túlszárnyalni őket.

Más esetekben azonban valóban fel kell találni a modern kori spanyolviaszt. Hogyan lehet online értékesítő egy szolgáltató?

Milyen lehetőségei vannak annak, aki eddig csak a fizikai valóságban tudott bevételt termelni, értéket teremteni?

 

5 lépésben foglaltuk össze most, hogyan vághat bele egy eddig teljesen offline vállalkozás általánosan az online kereskedelembe.

 

 

Ehhez egy szakértő, Bakó Krisztián (Kreatív Inas marketing ügynökség) segítségét kértük.

Bakó Krisztián. Online marketing specialista

A pontokat az ő elmondása alapján, tapasztalatára és szakértelmére alapozva szettük össze. A vállalkozások ezzel kapcsolatosan felmerülő kérdései kapcsán pedig a marketing szakértő készséggel áll rendelkezésre.

Tehát nézzük meg, hogyan is vághat bele egy vállalkozás az online áttérésbe:

1., Online felületek kialakítása

Azoknak a vállalkozásoknak is szüksége van online felületekre, amelyek internetes értékesítést nem is végeznek. Azt ismertség elérésében, a brend építésében és a vállalkozás hitelességének növelésében elengedhetetlenül fontos szerepük van ezeknek a platformoknak.

A mai fiatal generáció számára, ami nincs fent az interneten, az nem is létezik. Ennek tükrében kell mérlegelnünk, hogy szükségünk van-e az egyes felületekre, vagy sem.

2., Követői bázis toborzása

Ha már ki vannak építve a felületrendszer, el kell kezdenünk ezt a tartalmainkat érdeklődéssel figyelő közönséggel feltölteni. Nagyon fontos, hogy valóban olyan emberekhez juttassuk el hírünket, akik érdeklődnek szolgáltatásunk, termékünk, munkásságunk iránt.

A minőséget nem szabad beáldozni a mennyiség oltárán. Könnyen belátható, hogy egyetlen fizető vásárló többet ér ezen a területen, mint 10 olyan követő, aki valójában nem is érdeklődik vállalkozásunk iránt.

3., Stratégia megalkotása és felépítése

Ki kell találnunk, milyen módon tudjuk a legkifizetődőbben kihasználni az internet adta felületeket tevékenységünk kifizetődő működtetésére. Mindenki számára van megoldás, mindenki élhet ezzel a nagyszerű lehetőséggel, pusztán azt kell felfedezni, milyen módon és hogyan.

Ehhez a legtöbbször nem árt segítséget kérni, hiszen egy laikus felhasználó nincsen tisztában a lehetőségeivel, amiről pedig nem tudunk, azt ugye használni sem fogjuk tudni céljaink elérése érdekében.

4., Brand építés

Miután felépült a webes vállalkozási struktúra, el kell hitetnünk az emberekkel, hogy megbízhatnak bennünk, amit nyújtunk az minőségi és értékteli termék vagy szolgáltatás. A webes információ áradatban érvényesülni nem csak nehéz, de megfelelő lépések hiányában rendkívül időigényes is lehet.

Fontos hát, hogy ebben is egy jól felépített, előre meghatározott lépések szerint haladó marketing stratégia mentén haladjunk a kedvező kimenetel érdekében.

5., Folyamatos monitorozás és lépéstartás az igényekkel, konkurenciával

Sokan azt gondolják, hogy elég pusztán egy weboldalt létrehozni, és már be is indult az online biznisz.

Tudni kell, hogy a világ egyik leggyorsabban fejlődő és ez által változó területe az internet, így folyamatos naprakészséget és fejlődést igényel, ha valaki valóban érvényesülni szeretne ezen a területen.

Itt halmozottan is igaz, hogy aki lemarad, az kimarad, és hogy nem engedhetjük meg magunknak, hogy lépéshátrányba kerüljünk a többi piaci szereplőhöz képest.

A fejlődés elengedhetetlen, a piachoz és követelményekhez való alkalmazkodás a kulcs, hogy a sikerünk valóban garantált legyen.